Kava je sastavni dio našeg života, posebno za sve nas ljubitelje kave. To je također učinkovit način za poboljšanje mentalnih performansi i povećanje produktivnosti. Ne možete niti zamisliti koliko može zaoštriti um!

 

Uz više od 2,25 milijardi šalica koje se svakodnevno ispiju u svijetu, kava je najcijenjenija hrana na planeti i nudi se s mnogim blagodatima za vaše mentalne i fizičke performanse.

Kava može biti glavni dobročinitelj u tome što će vam pomoći da se koncentrirate ili točno izvršite zadatke, kada se konzumira u pravim dozama. Također može poboljšati naše reakcije za vrijeme kada smo suočeni sa zadacima višestrukog izbora, kada se traži brzi odgovor na višestruka pitanja ili ako se mora donijeti više odluka.

Kofein i genetika

Osjetljivost na kofein može varirati od osobe do osobe, ovisno o vašoj genetskoj vrsti. Kako to? Enzim CYP1A2 metabolizira kavu u jetri – koliko CYP1A2 ste stvorili ovisi o vašem genu i može utjecati na način na koji obrađujete kofein. Nijedna dva konzumenta kofeina nisu slična, a vaše genetske kombinacije i kemija mozga pomažu u izgradnji vašeg jedinstvenog odnosa s kofeinom.

Zrna kave

Kofein za brze metabolizatore

Ako imate brzi metabolizam možete konzumirati umjerenu količinu kofeina (između 300-400 mg), jer ga tijela brže troše.
Kofein za spore metabolizatore – Savjetujemo vam da konzumirate manje kofeina dnevno (ne više od 200 mg) za najbolji učinak.
Kofein i mozak
Kad kofein udari u mozak, on suzbija neurotransmiter zvan adenozin koji utječe na pažnju, budnost i san kod svih nas. Kad adenozin postigne određenu razinu, on se isključuje, zbog čega se osjećate umorno i trudite se obratiti pažnju. Kad spavate, adenozin se resetira, budite ste ujutro i spremni za rad ponovo. Kofein može uzrokovati porast adrenalina što može poboljšati vašu učinkovitost, a najbolje ga je konzumirati ujutro za početak dana.

Kofein se natječe s adenozinom i veže se za određene receptore u mozgu. Ako se adenozin ne može vezati, znači da se ne možete osjećati pospano. Kofein blokira adenozin i održava vas budnima tijekom dana. Također pomaže u poticanju moždanih kemikalija poput glutamata i dopamina, dajući vam porast energije i poboljšavajući mentalne performanse, kao i usporava mentalni pad vezan za dob. Kofein to postiže povećanjem razine serotonina, što je glavni utjecaj na raspoloženje zbog čega se osjećate pozitivnije.

Kava povećava pažnju

Kava povećava vašu sposobnost da se usredotočite na zadatak dok suzbijate bilo kakve distrakcije.

Kava povećava budnost

Kao i pažnja, pažnja u ovom kontekstu je mogućnost da se fokusirate na ponavljajući zadatak kroz dugo razdoblje, od lekture, do unosa podataka i naloga za obradu. Kava u ovom kontekstu pruža mogućnost da se fokusirate na ponavljajući zadatak kroz dugo razdoblje, od lekture, do unosa podataka i naloga za obradu. Kava vam može pomoći da ne budete previše smeteni i ne puštate svoj um da luta, što može uzrokovati pogreške. Također vam može povećati energiju ako postanete umorni ili vam se počne spavati.

Kava je pojačavač raspoloženja

Kava povećava pozitivne hormone raspoloženja nakratko nakon što je popijete, a korisna je kad radite u velikim radnim okruženjima u kojima ljudi trebaju zajedno raditi.

Kako na nas utječe kofein?

U ovom smo članku već raspravljali o tome kako kofein može utjecati na naše mentalne performanse, od pojačanja raspoloženja do utjecaja na neurotransmitere kako bi se povećala razina pozornosti. Pa kako inače kofein utječe na nas? Kofein može poboljšati kratkoročnu memoriju i dugoročno može zaštititi mozak od bolesti poput Alzheimerove i Parkinsonove bolesti.

31svibanj
2020
Category: Kava i zdravlje

Okus i aroma Vaših želja!

Santos

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this